CN Buddy Network | campagne tegen pesten

0

Uit de cijfers blijkt dat pesten nog altijd een groot probleem is.  De website Pestenweb.nl is in 2016 meer dan 50.000 bezocht en de website StopPestenNu.nl is sinds januari 2017 ruim 74.000 keer bezocht. De bezoeken op deze website is sinds de start van het nieuwe schooljaar, begin september met 46,5% toegenomen.

Pesten is een onderwerp waar vooral aan het begin van het nieuwe schooljaar informatie over wordt gezocht. Met de boodschap ‘Wees een maatje, geen pestkop’ roept TV-zender Cartoon Network samen met actrice Britt Scholte kinderen op om voor elkaar op te komen zodat niemand zich alleen hoeft te voelen. Met deze campagne sluit Cartoon Network aan bij de landelijke ‘Week tegen Pesten’, die wordt georganiseerd door Stichting School & Veiligheid.

Ambassadrice Britt Scholte is in een speciaal opgenomen spot te zien. De spot, waar ook de 11-jarige danser Daniel Stosic, onder andere bekend van ‘Holland’s Got Talent’, aan meewerkt, toont hoe alleen gepeste kinderen zich kunnen voelen.

‘CN Buddy Network’ is een doorlopende campagne van Cartoon Network in heel Europa waarmee de zender een platform biedt om bewustwording van pesten te verhogen en om kinderen aan te zetten iets tegen pesten te doen. Met originele spots in Cartoon Network’s unieke animatiestijl en manier van vertellen wil de zender kinderen motiveren om over hun ervaringen te praten, een goede vriend te zijn en anderen te ondersteunen. Voor de CN Buddy Network campagne dit jaar zijn rond het thema ‘vriendschap’ drie gloednieuwe spots geproduceerd  ‘Nieuw in de Klas’, ‘Een Sterke Vriendschap’ en ‘Beste Vrienden’.

About Author

Geef een reactie